onsdag 17 mars 2010

Att leva med en 6-åring och en baby i vår kommun

Det här blir mitt första inlägg i bloggen.

Jag vet inte om det är vanligt eller ovanligt att få sitt andra barn då man är 37 år, men i kombination med ett åldersspann på 5½ år mellan barnen, verkar det vara sällsynt i den stad jag bor i.

Eftersom jag är mammaledig så måste jag hämta min 6-åring kl. 13:45 ifrån skolan. Det är ju bra för honom, han slipper de stora barngrupperna på fritids. Tyvärr går det inte att ta med honom på någon barnaktivitet som kommunen och kyrkan anordnar, då allt är öppet på förmiddagarna.

Babygrupper förekommer på eftermiddagarna (under 1 år). Inte heller vill jag lämna honom på ett typ av fritids som kyrkan har, utan min tanke är att vi ska göra något kul ihop.

Så det blir att sysselsätta honom och babyn tillsammans på egen hand. Då är det biblioteket som gäller, tror jag. Sedan har vi varit mycket i parker då det var varmare väder.

Jag förstår att man inte kan starta barngrupper hursomhelst, det måste ju finnas underlag för det, men jag undrar om det finns någon annan med samma situation som jag där ute?

1 kommentar:

  1. mycket bra ide sätt ut i annons så kan ni föräldrar säkert ordna något tillsammans.
    Stolt mamma/mormor

    SvaraRadera